KAYMAKAMLIK

KAYMAKAMLIK HAKKINDA GENEL BİLGİLER 


Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu





KONU BAŞLIKLARI :

1. Kimdir?
2. Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?
3. Çalışma Düzenleri Nasıldır?
4. Özlük Hakları Nelerdir? Maaşı Ne Kadardır?
5. Yurt Dışı İmkânları Nelerdir?
6. Hangi KPSS Puan Türü ile Sınava Girilmektedir?
7. Giriş Sınavının Şartları, Kapsamı ve Sınavın Yapılış Şekli Nasıldır?
8. Yetiştirilme, Yeterlik Sınavı ve Mesleğe Atanma Nasıldır?
9. Yeterlik Sınavını Geçemeyen Adayların Durumu Ne Olmaktadır?

1. Kimdir?

Kaymakam adaylığı Mülki İdare Amirliği Hizmetleri sınıfının ilk kademesini teşkil eder.
Kaymakam ilçede hükümetin temsilcisi sıfatıyla genel idarenin başıdır. Bu yüzden ilde
vali, ilçede kaymakam yalnızca İçişleri Bakanlığının değil tüm bakanlıkların görevlerini
ilde ve ilçede üstlenmişlerdir. Bu açıdan vali ve kaymakamın sorumluluk ve yetki alanı
çok geniştir. İlçenin genel idaresinden kaymakam sorumludur. Bakanlıkların kuruluş
kanunlarına göre ilçede lüzumu kadar teşkilatı bulunur. Bu teşkilat kaymakamın emri
altındadır. Bu nedenle, ilçenin en büyük mülki amiri olan kaymakam memurların hizmetin
daha etkin ve verimli yürütülmesi, vatandaşın memura daha çabuk ulaşımının
sağlanması ve kamu binalarının güvenliğinin sağlanması için çalışır.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu

2. Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

Kaymakama, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile verilmiş olan görev ve yetkiler aşağıdaki
gibidir;
(Kaymakamın en önemli görev ve yetkileri bunlar olmakla birlikte; diğer mer'i mevzuat
hükümleri ile de kendisine verilmiş çok sayıda görev bulunmakta ve ilçede, 66 adet kurul
veya komisyonun başkanlığını yürütmektedir.)
a) İlçe genel idaresinin başı kaymakamdır.
b) Kaymakam, ilçede hükümetin temsilcisidir. İlçenin genel idaresinden kaymakam
sorumludur. Bakanlıkların kuruluş kanunlarına göre ilçede lüzumu kadar teşkilatı
bulunur. Bu teşkilat (Dördüncü maddenin son fıkrasında belirtilen adli ve askeri
teşkilat hariç) kaymakamın emri altındadır.
c) İlçedeki genel idare teşkilatının başında bulunanlar ilçe idare şube başkanlarıdır.
Bunların emri altında çalışanlar ilçenin ikinci derecede memurlarıdır.
d) Kaymakamlar, İçişleri Bakanlığı müdürler encümeninin intihabı ve bakanın tasvibi
üzerine müşterek karar ve Cumhurbaşkanı’nın tasdikıyla tayin olunur.
Kaymakamlığa sadece mülki idare amirliği hizmetleri sınıfından olanlar vekalet
edebilir.
e) Sekizinci maddenin (A) fıkrası haricinde kalan ilçe idare şube başkanları il idare
şube başkanlarının inhası üzerine valilerce tayin ve aynı usule göre nakil ve tahvil
edilirler. İlçenin sekizinci maddenin (B) fıkrası dışında kalan memurları ilçe idare
şube başkanlarının inhası üzerine kaymakamlarca tayin ve memuriyetleri
valilerce tasdik ve aynı usule göre nakil ve tahvil olunurlar.
f) Kaymakam, kanun, tüzük yönetmelik ve hükümet kararlarının neşir ve ilanını,
uygulanmasını sağlar ve bunların verdiği yetkileri kullanır ve ödevleri yerine getirir.
Kaymakam, valinin talimat ve emirlerini yürütmekle görevlidir;
g) Valiler, ilçeye ait bütün işleri doğrudan doğruya kaymakama yazarlar.
Kaymakamlar da ilçenin işleri hakkında bağlı bulundukları valilerle muhaberede
bulunurlar. Ancak olağanüstü hallerde kaymakamlar İçişleri Bakanlığı ve diğer
bakanlıklarla muhabere edebilirler ve bu muhaberelerden valiye bilgi verirler;
h) Kanun, tüzük, yönetmelik ve hükümet kararları ve bunlara dayanılarak valiler
tarafından verilecek talimat ve emirler ilçe idare, şube başkanlarına
kaymakamlar yolu ile tebliğ olunur;
i) Kaymakamlar, dördüncü maddenin son fıkrasında belirtilen daire ve müesseseler
dışında kalan bütün devlet daire ve müessese ve işletmelerini ve özel işyerlerini,
özel idare, belediye ve köy idareleriyle bunlara bağlı tekmil müesseseleri
denetler ve teftiş ederler. Bu teftiş ve denetlemeyi bizzat veya idare şube
başkanları veya validen talep edeceği Bakanlık veya tüzelkişiliği haiz genel
müdürlük müfettişleri vasıtasiyle ortaokul veya bu dereceli öğretim müesseselerini
de bizzat veya ilgili müfettişler marifetiyle denetler;
j) Kaymakam, denetlemesi sırasında iş başında kalmalarında mahzur gördüğü ilçe
idare şube başkanlarını valinin muvafakatiyle, diğer memur ve müstahdemleri
re'sen sorumluluğu altında işten el çektirebilir.
k) Kaymakam, ilçenin her yönden genel idaresi ve genel gidişini düzenlemek ve
denetlemekten sorumludur;
l) Kaymakam, ilçede teşkilatı ve görevli memuru bulunmayan işlerin yürütülmesini,
bu işlerin görülmesiyle yakın ilgisi bulunan herhangi bir idare veya daire
başkanlığından isteyebilir. Bu suretle verilen işlerin yapılması mecburidir;
m) Kaymakam, ilçedeki idare, daire ve müesseselerde çalışan uzman veya fen
kollarına dahil memur ve müstahdemlerden ilçenin genel ve mahalli hizmetlerine
ilişkin işlerin görülmesini asli vazifelerine halel getirmemek şartıyla valiliğe teklif
suretiyle isteyebilir. Valilikten alınacak emir üzerine bu memurlar verilen işleri
yapmakla ödevlidirler;
n) Kaymakam, ilçe memurlarının çalışmalarını ve teşkilatın işlemesini gözetim ve
denetimi altında bulundurur;
o) Kaymakam, ilçenin idare şube başkanlarıyla ikinci derecedeki memurlarına,
genel ve özel kolluk amir ve memurlarına Memurin Kanunu’ndaki usulüne göre
savunmasını aldıktan sonra uyarma, kınama cezaları verir ve uygular. Daha ağır
disiplin cezaları verilmesi için özel kanun hükümlerine göre teklif ve talepte
bulunabilir. Kaymakamlarca re'sen verilen cezalar kesindir. Bu cezalar tebliğ
tarihinden itibaren sicile geçer. Kaymakam, ilçe memurlarına takdirnamede
verebilir.
p) Kaymakam, ilçe idare şube başkanlarına acele hallerde (8 güne kadar) ve tayini
kendisine ait memurlara, Memurlar Kanunundaki yıllık izin, süresi mahsup edilmek
üzere bir aya kadar izin verebilir. Tayinleri kaymakama ait olmayan memur ve
müstahdemlere izin verilmeden önce kaymakamın mütalaası alınır;
q) Kaymakamlar, halkın askerlik muameleleri hakkındaki müracaat ve şikâyetlerini
kabul ederler. Askerlik şubelerine ve dairelerine yazarlar. Cevabı kâfi
görmedikleri takdirde keyfiyeti valiye bildirirler;
r) Kaymakam, Cumhuriyet Bayramı’nda ilçede yapılacak resmi törenlere başkanlık
yapar ve tebrikleri kabul eder
s) Kaymakam, ilçe sınırları içinde bulunan genel ve özel kolluk kuvvet ve teşkilatının
amiridir.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu

3. Çalışma Düzenleri Nasıldır?

Kaymakamlar görevleri süresince bulundukları ilçede kendilerine tahsis edilen hükümet
konakları veya kendileri için kiralanan konaklarda kalmaktadırlar. Ve bulundukları
ilçenin imkânları dâhilinde görevlerini en iyi şekilde yerine getirmeye çalışırlar.

4. Özlük Hakları Nelerdir? Maaşı Ne Kadardır?

Kaymakam Adayı Maaşı; 2570
Kaymakam Maaşı; 3050 + 600
1.Derece Kaymakam Maaşı; 3850 + 600

5. Yurt Dışı İmkânları Nelerdir?

Asaletleri tasdik edilen Kaymakam Adayları 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun
78’inci ve 79’uncu maddeleri ve Bakanlar Kurulu kararı ile verilen kontenjan
çerçevesinde bir yıl süre ile bilgileri artırılmak ve uygulamaları yerinde görmek üzere yurt
dışına gönderilirler.

6. Hangi KPSS Puan Türü ile Sınava Girilmektedir?

KPSSP 37 (GY:0,1, GK:0,1, HU:0,1, İK:0,2, KY:0,4, MA:0,1) bölümünden 75 ve daha yüksek
puan alanlar başvurabilmektedir.

7. Giriş Sınavının Şartları, Kapsamı ve Sınavın Yapılış Şekli Nasıldır?

Başvuru Şartları;
Giriş sınavlarına katılmak isteyenlerin KPSS’den ilgili kurumca tespit edilecek yeterli puanı
almaları ve aşağıda belirtilen şartları taşımaları gerekir.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


A-Genel Nitelikler

1. Türk vatandaşı olmak,
2. Kamu haklarından mahrum olmamak,
3. Taksirli suçlar hariç, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar
bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref
ve haysiyet kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık resmi ihale ve
alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hürriyeti
bağlayıcı ceza ile hükümlü bulunmamak.
4. Askerlikle ilişkisi bulunmamak; askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek
sınıfına geçirilmiş olmak. (Ancak yazılı sınav tarihinde askerlik hizmetinde bulunanlardan
terhislerine en çok 3 ay kalanlar yazılı sınava kabul edilirler.)

B-Özel Nitelikler

1.Üniversitelerin Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ile
bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından kabul edilen. Yurt dışındaki en az dört
yıl süreli fakültelerden mezun olmak.
2. Giriş sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının birinci günü itibariyle, 30 yaşını bitirmemişolmak. (Ancak fiili askerlik ödevine çağrılıp da, yukarıda belirtilen yaş sınırını askerlik
ödevleri sırasında geçirmiş bulunanların terhislerini müteakip açılacak ilk sınava
müracaat etmeleri şartı ile bu yaş durumları aday olarak alınmalarına engel teşkil etmez.
(1700 Sayılı Dahiliye Memurları Kanunu’nun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında 4119
Sayılı Kanun. 12 Temmuz 1995 tarih ve 22341 Sayılı R.G.)
3. Mülki idare amirliği görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut ve akıl
hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak; memleketin her ikliminde iş
görmeye bir engeli olmadığı tam teşekküllü Devlet hastanelerindeki sağlık kurullarından
alınacak raporla belirtilmiş olmak.
4. Yaptırılacak tahkikata göre mülki idare amiri olmaya engel teşkil edecek kişisel veya
ailevi bir kötü sanı bulunmamak.
5. 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 31 ve 32’nci maddelerinde sayılan yetki, görev ve
sorumluluğu yerine getirebilecek Mülki İdare Amirliğine yaraşır kültüre, bilgi birikimine,
yeteneğe, anayasanın başlangıç hükümleri ile 2 nci maddesinde ifadesini bulan
demokratik, laik ve sosyal hukuk devletinin gerektirdiği çağdaş yaşam ve yönetim
anlayışına sahip olmak.
6. 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu
Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik
gereğince yapılan, Kamu Personel Seçme Sınavı’ndan (KPSS) Bakanlıkça belirlenen
puan türünden asgari puanı almak.
7. Adaylığı sınavlarını kazanmış olup, halen bir kamu kuruluşunda çalışanlar ile daha
önce çalışmış olanlardan kamu görevleri sırasında disiplin cezası alanlar veya görevleri
süresince iyi derecede sicil almamış olanların atamaları yapılmaz.Sınavın Yapılış Şekli;

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


Giriş sınavı yazılı ve sözlü sınav olmak üzere iki aşamada yapılmaktadır.

a) Eleme Sınavı (KPSS): Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar
Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri gereğince Öğrenci Seçme ve Yerleştirme
Merkezi’nce (ÖSYM) yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı’dır. Bu sınavda başarılı
sayılmak için gereken asgari puan Bakanlıkça tespit edilir.

b) Giriş Sınavı: ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavında (KPSS) başarılı
sayılan adaylar arasından Bakanlıkça yapılan yazılı ve sözlü sınav yapılmaktadır.

1) Yazılı Sınav: ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı’nda (KPSS) başarılı
sayılan adaylar arasında Bakanlıkça yapılan sınavdır. KPSS sonucunda, Bakanlıkça
belirlenen puan türünden 70 puanın altına düşülmemek kaydıyla en yüksek nottan
başlamak üzere, sınav ilanında belirtilen kadronun 20 katı kadar aday yazılı sınava girme
hakkı elde etmiş olur.

Sınavlar; İnkılap Tarihi, Anayasa, İdare Hukuku, Ekonomi, Türkiye’nin İdari Yapısı,
Türkiye’nin Ekonomik Yapısı ve Sorunları, Türkiye’de Mahalli İdareler, Türkiye’de
Demokratikleşme ve İnsan Hakları alanında yapılan yenilikler ve benzeri idareciyi
yakından ilgilendiren konularda hazırlanır.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


2) Sözlü Sınav: adayların yazılı sınav konularının yanı sıra, bilgilerinin ölçüldüğü, genel
kültür, muhakeme, kavrayış, ifade yetenekleri, genel davranış ve tepkilerinin mesleğe
uygunluğu açısından değerlendirildiği ve fiziki durumunun tespit edildiği sınavdır.
Sözlü sınav değerlendirilmesinde bu Yönetmeliğin 7’nci maddesinde belirlenen
ölçütlerden bilgi ölçütü için 100 üzerinden 40 puan, diğer ölçütlerde ise her bir kriter eşit
olarak değerlendirilip 100 üzerinden toplam 60 puan esas alınarak yapılır. Sözlü sınav
notu 70’ten aşağı olanlar yetersiz sayılarak elenir.

Sınav sonucu kazananlar iller için tespit edilmiş kontenjanlar ve boş kadrolar nispetinde
sınav başarı sıraları esas alınarak, istedikleri dört ilden birine 657 Sayılı Devlet Memurları
Kanunu’nun 54’üncü maddesi gereğince kaymakam adayı olarak atanırlar.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


8. Yetiştirilme, Yeterlik Sınavı ve Mesleğe Atanma Nasıldır?

Adayın Yetiştirilmesi;
Kaymakam adayları normal hallerde aşağıdaki sıra ve ortalama sürelerle kaymakam
adaylığı staj devresine tabi tutulurlar.



İl Merkez stajı                                                          1 ay
Bakanlık Merkez stajı–                                          1 3 ay
Kaymakam Refikliği stajı                                          1 ay
Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş stajı            1.5 ay
Bakanlık Merkez stajı–                                            2 4 ay           
    Yurt dışı stajı                                                                  12 ay
Milli Güvenlik stajı                                                    1.5 ay
Kaymakam Vekilliği stajı                                              8 ay
Kaymakamlık Kursu                                                     4 ay

Belirtilen stajlar aşağıdaki şekilde yaptırılır:

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


a- İl Merkez Stajı; Ana Yönetmeliğin 13’üncü maddesinde belirtilen esas ve usuller
dahilinde yaptırılır.
b- Bakanlık Merkez Stajı (1-2); bu staj döneminde kaymakam adayları, Bakanlıkça
belirlenen kurumda Yüksek Lisans eğitimine tabi tutulurlar. Aynı staj dönemi içerisinde
yabancı dil eğitimi de verilir. Yüksek lisans programı ve programın uygulanacağı
kurumun belirleyeceği esas ve usuller çerçevesinde kurumun çalışma takvimine uygun
dönemleri kapsayacak şekilde uygulanır.
c- Kaymakam Refikliği Stajı; Ana yönetmeliğin 14’üncü maddesinde belirtilen esas ve
usuller dahilinde yaptırılır.
d- Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş Stajı; Ana Yönetmeliğin 15’inci maddesinde
belirtilen esas ve usuller dahilinde yaptırılır.
e- Bilgileri Artırılmak ve Uygulamaları Yerinde Görmek Üzere Yurt Dışı Stajı; Asaletleri
tasdik edilen kaymakam adayları 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 78’inci ve
79’uncu maddeleri ve Bakanlar Kurulu Kararı ile verilen kontenjan çerçevesinde bir yıl
süre ile bilgileri artırılmak ve uygulamaları yerinde görmek üzere yurt dışına gönderilirler.
Yurt dışına gönderilen kaymakam adayları; bulundukları ülkede Bakanlık Makamınca
belirtilecek süre ve esaslar dahilinde yabancı dil bilgileri artırılmak amacıyla lisans
kursuna devam ederler. Yabancı dil eğitiminin sonunda mesleki konularda
incelemelerde bulunup uygulamaları yerinde görürler veya bu amaçla mesleki kurslara
devam ederler.
Kaymakam adayları devam ettikleri kurslarda alacakları başarı belgeleri ile inceleme
sonucu hazırlayacakları raporu okudukları yabancı dilden ve Türkçe ikişer nüsha daktiloedilmiş şekilde, yurda döndükleri tarihi takip eden bir ay içinde Bakanlığa vermek
zorundadırlar.
Kaymakam adaylarının yurt dışında bulundukları sürede tutum ve davranışları ile başarı
durumları her üç ayda bir Personel Genel Müdürlüğünce mahallinde gözden geçirilir.
Her aday için değerlendirme raporu düzenlenir. Yabancı dil eğitimleri süresince yapılan
aylık sınavlardan, üst üste iki sınavda başarısız veya dönem sonunda yapılacak olan
genel sınavda başarısız oldukları tespit edilenlerle, devletin itibarını veya görev
haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulundukları tespit edilenler, yurda çağırılır ve
haklarında gerekli yasal işlemler yapılır.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


f- Milli Güvenlik Stajı; Bu staj döneminde kaymakam adayları, Bakanlık ve Milli Güvenlik
Kurulu Genel Sekreterliği ile müştereken belirlenecek plan ve program dahilinde 1.5 ay
süre ile milli güvenlik ile ilgili konularda staja tabi tutulur.
İl Merkez Stajı: Kaymakam Adayları atandıkları illerde bizzat Valinin veya
görevlendireceği Vali yardımcısının direktif ve gözetimi altında hazırlanacak (Değişik
ibare:RG-15/08/2001-24494) 1 aylık bir programa göre, valilik birimlerinden başlamak
üzere bütün bakanlıkların ilde mevcut kuruluşlarında ve il belediyesinde çalıştırılırlar.
İlde, en büyük mülkiye amirinin başkanlığında toplanan kurum ve komisyonlara izleyici
veya vali uygun görürse raportör olarak iştirak ettirilirler. İl belediyesindeki çalışmaları, iki
haftadan fazla olmamak üzere belediyelerin kuruluşu, organları ve faaliyetleri hakkında
tam bir bilgi sahibi olmalarına imkan sağlayacak ölçüde tutulur. Bunun süre ve zamanı
valilikçe belirlenir.
Kaymakam adayları, ilde hazırlanan 1 aylık çalışma programları içerisinde çalıştırıldıkları
her birimde ilgili Kanun-Tüzük-Yönetmelik ve İdari metinleri okuyup incelemek, o
birimdeki görevlilerle ilişki kurarak hizmetlerin nasıl yürütüldüğünü yakından takip edip
öğrenmek ve sonunda valiliğe verecekleri yazılı raporda bunları özetlemek, ayrıca gerek
mevzuatta gerekse uygulamada müşahade edecekleri hata, tekrar ve noksanları işaret
ederek o birimde hizmetlerin daha iyi yürütülmesi için kişisel görüşlerini belirtmek ile
mükelleftirler.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


Kaymakam Refikliği Stajı: İl merkez stajını tamamlamış, kaymakam adayları; Bakanlıkça
bilgi ve tecrübelerinden yararlanılabilecek Kaymakamlar yanına normal olarak (Değişik
ibare: RG-15/08/2001-24494) 1 ay süre ile kaymakam refiki olarak gönderilirler. İlçede
refiki bulundukları kaymakamın gözetim ve sorumluluğu altında ilçe yönetimi, sorunları,
kaymakamın yetkilerini, görevlerini, iş tutumunu yakından izleyerek ve zaman zaman
uygulamalara bizzat katılarak gerekli bilgi, tecrübe ve becerilerle donatırlar.
Mülkiye Müfettişi Refakatında Teftiş Stajı; Kaymakam refikliği stajını tamamlayan
kaymakam adayları; mülkiye müfettişlerinin yıllık normal teftişleri sırasında 1.5 ay süre ile
Mülkiye Müfettişleri refakatinde görevlendirilirler.
Kaymakam adayları; 6 aylık il merkez stajını, kaymakam refikliğini ve mülkiye müfettişi
refakatindeki teftiş stajını tamamlayarak, görevde en az bir yılı doldurduklarında vali
tarafından değerlendirilirler. Vali her adayın görevine karşı olan ilgisini, devam durumu,
kişiliği, bilgi ve becerisini, kaydettiği gelişmeleri temsil kabiliyetini, halkla münasebetini,
kılık-kıyafetlerini refiki bulunduğu kaymakam ve mülkiye müfettişinin raporlarını göz
önünde tutarak kanaatini olumlu ya da olumsuz şekilde Bakanlığa yazılı olarak bildirir.
Olumlu sicil almış ve başarılı görülmüş kaymakam adaylarının bakanlıkça asaleti tasdik
edilir.
Olumsuz sicil almış ve başarısız görülmüş kaymakam adayları, başka bir İl valisi yanında
en çok bir yıl daha denenir. Bu süre sonunda da olumlu sicil alamayanlar hakkında 657
Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 57’nci maddesi hükümleri uygulanır.
Asaletleri tasdik edilen kaymakam adayları; Bakanlıkça boş veya yıllık izin veya sağlık
izini gibi sebeplerle açık bulunan ilçe kaymakamlıklarına vekil olarak atanırlar.
İkinci İl Merkez Stajı; İkinci il merkez stajı sırasında bilgi, beceri ve davranışları açısından
değerlendirilmeleri valilerce yapılır. Valilerin kanaatleri yazılı olarak staj-rapor dosyalarına
konulur.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


Kaymakamlık Tezi; Kaymakam adaylarının yüksek lisans programı sonundahazırlayacakları tez “Kaymakamlık Tezi” olarak kabul edilir.
Bakanlıkça belirlenen konular dışında tez konusu seçen, tezini zamanında teslim
etmeyen veya çağrıldığı halde mazeretsiz olarak tezini sunmaya gelmeyen ya da
komisyon tarafından tezi ikinci defa yeterli bulunmayanlar, tez değerlendirmede
başarısız Sayılırlar. Bunlar, bir sonraki kaymakamlık kursuna kadar kaymakam adaylığına
devam etmek ve Bakanlıkça belirlenecek yeni bir konuda tez hazırlamakla
yükümlüdürler. Staj-Rapor değerlendirilmesi sonucunda ikinci tezinin başarısız sayıldığı
anlaşılanlar kaymakam adaylığından bakanlığın merkez veya taşra teşkilatında genel
idare hizmetleri sınıfında bir göreve atanırlar. Tezi başarılı bulunanlar kaymakamlık
kurunsa çağırılırlar.
Kaymakamlık Kursu, kaymakam adaylarının kaymakam olarak atanmalarından önce
katılmak ve başarı ile bitirmekten yükümlü bulundukları son eğitim devresidir.
Kaymakamlık kurslarından her biri bir dönem numarası almak ve en çok 6 ay süreli
olmak üzere İçişleri Bakanlığı tarafından düzenlenip yürütülür.
Kurs sonu sınavında başarı sağlayan ve Kaymakam olarak atanmaya hak kazanan
kaymakam adaylarının düzenlenecek bir törenle ad çekmeleri yapılır; sertifikaları ve
derece alanların ödülleri dağıtılır.
Kurs sonu sınavında yetersiz not alanlar; en çok 30 gün içerisinde ikinci bir sınava tabi
tutulurlar. Bu sınavda da yetersiz not alanlar Bakanlığın merkez veya taşra teşkilatında
genel idare hizmetleri sınıfında bir göreve atanırlar.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


9. Yeterlik Sınavını Geçemeyen Adayların Durumu Ne Olmaktadır?

Kurs sonu sınavında yetersiz not alanlar; en çok 30 gün içerisinde ikinci bir sınava tabi
tutulurlar. Bu sınavda da yetersiz not alanlar bakanlığın merkez veya taşra teşkilatında
genel idare hizmetleri sınıfında bir göreve atanırlar.

Paylaşımlarımızı Facebook'ta takip edin :    Sınav Bilgi Paylaşım Platformu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

2019 KPSS Hakkında Özet Bilgiler

KPSS Nedir?  Kamu kurum ve kuruluşlarının bazı kadro ve pozisyonlarına, “Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar...